Bouwstad

Degelijke ICT-oplossing voor Bouwstad Projectmanagement en Radiation Experts

Bouwstad Projectmanagement en Radiation Experts vroegen JSE gezamenlijk om een betrouwbare en eenvoudige ICT-oplossing voor dataopslag, e-mail en agenda. De bedrijven uit Rijswijk delen namelijk niet alleen hetzelfde kantoor, maar hebben ook vergelijkbare wensen qua ondersteuning van hun processen.

Over Bouwstad

De bouwspecialisten van Bouwstad nemen al 15 jaar de zorg voor huisvestingsbeleid en vastgoedbeheer uit handen van instellingen in de zorg, scholen en woningcorporaties. Bouwstad bestrijkt hierbij het complete veld van projectmanagement bij nieuwbouw en renovatie. Projectmanager Karen Oliemans is bij Bouwstad gespecialiseerd in bouwmanagement voor de zorg.

“Voor zorginstellingen plannen en organiseren we het groot onderhoud van ontwerp tot en met de uitvoering. Voor de klant wordt hiermee het complexe bouwproces beheersbaar en is men ervan verzekerd dat alles geregeld wordt, van aanbesteding en financieel advies tot meer praktische zaken als het contact met de aannemers. Daarnaast geven we strategisch advies bij de vertaalslag van wet- en regelgeving naar de praktijk, en bij de transformatie van zorginstellingen naar het 'zorgondernemerschap'.”

Radiation Experts

Het pand aan de Verrijn Stuartlaan in Rijswijk wordt naast Bouwstad ook betrokken door Radiation Experts, een dienstverlener die onder meer ziekenhuizen en klinieken helpt om te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving voor handelingen met stralingsbronnen. De opdrachtgevers komen uit de gezondheidszorg, industrie, onderwijs en het onderzoeksveld.

We wilden dat iedereen vanuit verschillende locaties bij dezelfde bestanden kan, agenda’s kunnen delen en makkelijk gecombineerde afspraken inplannen.

Bestanden overal beschikbaar

Voor de basisvoorzieningen trokken Bouwstad en Radiation Experts samen op. Karen Oliemans werd namens beide bedrijven verantwoordelijk voor de ICT - een rol die ze met verve op zich nam. “Voor ons is het belangrijk dat iedereen overal, dus vanuit verschillende locaties, bij dezelfde bestanden kan. Ook wilden we agenda’s kunnen delen en makkelijk gecombineerde afspraken inplannen. Met Dropbox waren zaken als back-up en versiebeheer onvoldoende geregeld."

Zelfstandig en onafhankelijk

We hoeven niet per se het nieuwste van het nieuwste. Het moet vooral een degelijke ICT-oplossing zijn.

Bouwstad wil zoveel mogelijk zelfstandig en onafhankelijk zijn in haar bedrijfsvoering. “We willen bijvoorbeeld niet dat de zaak gelijk platligt als het internet er een keer uit ligt. En als een systeem te ingewikkeld is, raken we snel geïrriteerd. De bouw is een vrij conservatieve sector - als iets niet goed werkt, ontstaat paniek”, lacht Karen. Ze vervolgt: “We hoeven niet per se het nieuwste van het nieuwste. Het moet vooral een degelijke ICT-oplossing zijn - betrouwbaar en betaalbaar.”

Wensen

Nadat Karen een kort programma van eisen had opgesteld, is een aantal leveranciers uitgenodigd. Uiteindelijk werd gekozen voor JSE: "JSE was het duidelijkst in zijn verhaal en luisterde het best. Zij vertaalden het gesprek naar begrijpelijke en overzichtelijke ICT-oplossingen die het beste aansloten op onze wensen. Die helderheid heeft echt de doorslag gegeven.”

JSE vertaalde het gesprek naar begrijpelijke ICT-oplossingen die het beste aansloten op onze wensen.

Windows Essentials Server

De ICT-oplossing bestond uit een on-premise Windows server, dus niet in de cloud. De e-mail oplossing staat wel in de cloud, via Office 365 Exchange Online. Jan Waanders van JSE licht toe: "Dit is een veel toegepaste, makkelijk uitbreidbare IT-oplossing op basis van Windows Essentials Server 2012 R2 en Office 365. Door de zogenaamde Active Directory synchronisatie worden de instellingen op de eigen server gelijk doorgevoerd in de cloud. Zo kan je dus online altijd en overal bij je e-mail en agenda, maar worden je data centraal opgeslagen binnen je bedrijf en is er een beveiligde aanmelding van gebruikers."

De ICT-verandering is soepel verlopen. Bij problemen bellen we gelijk de helpdesk en dan wordt het snel opgelost.

Snelle implementatie

De levering verliep snel, mede omdat het voor de zomervakantie geregeld moest worden. Volgens Karen verliep de implementatie zorgvuldig en goed. "Er zijn nog wel wat dingen die niet goed werken, maar voor een ICT-verandering vind ik dat het tot nu toe soepel is gegaan. Bij problemen bellen we gelijk de helpdesk en dan wordt het snel opgelost."

‘ICT moet ondersteunend zijn’

Tot op heden tonen Bouwstad en Radiation Experts zich tevreden over JSE en de ICT-oplossing. "Als iets niet je kerntaak is, zoals bij ons de ICT, moet het de kerntaken ondersteunen en betrouwbaar zijn - en dat heeft JSE geleverd. JSE doet wat je vraagt en maakt het niet ingewikkelder dan het is."

Meer informatie

Benieuwd of Office 365 (tegenwoordig Microsoft 365 Business) ook werkt voor uw bedrijf? Bekijk de Microsoft 365 abonnementen en de toegevoegde waarde van ons als Microsoft 365-partner. Of neemt direct contact met ons op via tel. 0524 - 56 11 88.

Meer over Microsoft 365