JSE verzorgt ICT-verhuizing voor Rebound Hardenberg

21 maart, 2014

Rebound Hardenberg verhuisde in december 2013 naar haar nieuwe locatie aan de Karel Doormanlaan 64 in Hardenberg, nadat haar oude pand een nieuwe bestemming had gekregen als huisartsenpraktijk. Op verzoek van directeur Riekus Ensing heeft JSE ICT-experts de ICT-verhuizing naar het nieuwe onderkomen gecoördineerd.

Checklist voor ICT-verhuizing

De checklist voor de ICT-verhuizing hield in:

  • Inventariseren van de ICT-voorzieningen op de nieuwe locatie
  • Nieuw UTP-netwerk aanleggen, i.s.m. onze partner voor telematica
  • Verhuizing van KPN-telefoonlijnen, internetverbinding en telefooncentrale
  • Monitoren van de voortgang
  • Verhuizing van de ICT-apparatuur
  • ICT-omgeving opnieuw opbouwen en opleveren

Over SWCNO-Overijssel Rebound

De Reboundvoorziening in Hardenberg, onderdeel van Samenwerkingsverband Noordoost-Overijssel (SWVNO-Overijssel), biedt een tijdelijke opvang aan jongeren tussen 12 en 18 jaar met gedragsproblemen. Rebound biedt de extra zorg die hun eigen school onvoldoende kan bieden. Het doel is dat de leerling met succes terugkeert naar de school van herkomst, of uitstroomt naar een passende opleiding.

Een ICT-verhuizing is kritisch werk, dat je moet overlaten aan specialisten.

Verhuizen ICT uitbesteden

Riekus Ensing twijfelde niet om de verhuizing van ICT uit te besteden. “Een ICT-verhuizing is een complexe aangelegenheid. Als team hebben we zeker het een en ander zelf opgepakt. Echter, we hebben onze collega’s niet voor het verhuizen in dienst. En ICT verhuizen is zulk specialistisch en kritisch werk, dat moet je overlaten aan de specialisten.”

JSE verzorgde de ICT-verhuizing voor Rebound Hardenberg

JSE verzorgde de ICT-verhuizing voor Rebound Hardenberg

Bekabeling ICT-netwerk

Het aanleggen van de bekabeling voor het ICT-netwerk had iets meer voeten in aarde dan van tevoren was bedacht. Ensing: “De in het pand aanwezige infrastructuur aan netwerkkabels bleek vrij verouderd te zijn. Op zich verliep het vervangen van de netwerkkabels probleemloos, afgezien van de harde plafonds waardoor de kabels getrokken moesten worden. Met een klein beetje meerwerk zijn we nu toch aan de slag met een eigentijds, snel ICT-netwerk.”

‘Gelopen zoals het had gemoeten’

Ensing kijkt positief terug op deze samenwerking met JSE. “Van tevoren hadden we aangegeven op welke 2 dagen we zouden verhuizen. We deden met succes een beroep op de medewerkers op momenten dat het nodig was. Na de verhuisweek konden we met een gerust gevoel terugvallen op onze ICT, en waren we weer goed bereikbaar. Al met al is het verlopen zoals het had gemoeten.”

De kracht van JSE zie ik als ‘er snel kunnen zijn als er iets niet goed gaat’.

Snel zaken oppakken

“De kracht van JSE zie ik als ‘er snel kunnen zijn als er iets niet goed gaat’. Ik vind het prettig om met de mensen van JSE samen te werken: de contacten zijn vriendelijk, waarbij ze onze taal spreken en snel communiceren. Als het moet met korte zinnen, waarbij JSE ook bereid is om kritisch naar zichzelf te kijken. Dat doet JSE goed, het is de basis voor een goede verhouding”, aldus Ensing.

Kostenplaatje

Al ruim 10 jaar is JSE de ICT-partner van Rebound. Zou Ensing JSE aanbevelen? De directeur antwoordt: “Aan het uitbesteden van IT-beheer hangt een bepaald kostenplaatje. Maar als iemand zijn werk goed doet, mag het ook wat kosten. Met het inschakelen van JSE beschikken we over een goede en betrouwbare ICT-voorziening, waar we niet zonder kunnen. Dus ja, wij zijn tevreden over JSE!”

JSE voor ICT-beheer
Remote support